hye guys...!! i'm backkkk...!!

Bismilahirrahmanirrahim....ehem2..hye..hye..bye..byeee...
setelah sekian lama ana menyepi..now i'm back to arena blogging..keh3.
last post aku pada bulan 5,2011..camtu la..
now sudah masok tahun 2012 wookeeyy...and soooooooOOOoo00 many things
dah happened..nak cerita pon sudah basi..

banyak faktor yang menyebabkan aku menyepi ni... antaranya lah
  1. tenet tak selalu ada..sometime cam biskot.jap ada jap tak da
  2. kurang semangat kot..maybe according to onak duri ranjau badai semua membuatkan ada kalanya aku tak selera untuk berbelogging..ceh
  3. malas pon ada..
  4. kekeringan idea
  5. cepat bosan...
  6. more prefer jd stalker org...weee
  7. blaa...and blaa...hehe
Insyaallah akan datang if takda aral melintang..aku nak terus update belog.. I know aku belom betol2 pandai manage my time lagi..but I'll try..Insyaallah...

for the first entry setelah sekian lama menyepi ni...apa yg aku nak share sket adalah.. lately ni.. aku mula berfikir serius tentang kehidupan..aku cuba untuk perbaiki semua kelemahan2 aku selama ni..and cuba inginkan life yang more better, Insyaallah... entah lah..I guess tak semua people akan faham pe yg aku cuba sampaikan...tapi ni la kenyataannya...

aku tahu tak semudahnya untuk kita berubah ke arah kebaikan..banyak benda yg nak di tempuh..dugaan2 sekeliling ni jangan cakap laa..selalu wat kita tak sedar sometime... mungkin Allah mula mendetikkan hati aku untuk berfikir sematang-matangnya..cuba mengelakkan kesilapan2 aku penah buat sebelum ni..

ya kemungkinan aku agak jahil tentang kehidupan..aku faham tentang hukum2..apa yang boleh..apa yang tak boleh..cukup dengan didikan yg aku sendiri perolehi...tapi beginilah kalau hidup berilmu tapi tanpa amal..
semua orang nak kan life yang sempurna and sentiasa di redhai ALLAH..macam tu jugak aku...bukan senang tapi harus kita cuba..

InsyaALLAH aku cuba perbetulkan kesilapan aku..tak terhitung rasa nya..dunia makin lama makin tua.. waktu jugak makin berakhir..aku pun makin terus dewasa..and sampai bila aku nak di takuk yg sama..?
sebelum aku kejar kehidupan duniawi..sebaiknya aku sedar and faham konsep hubungan antara kita dengan ALLAH..

sekarang aku mula untuk jadi sensitif tentang kehidupan..aku cepat ingin tahu..ingin belajar..and cuba amalkan.. hati aku sangat mula tersentuh bila bercakap tentang akhirat..SubhanaALLAH..aku jadi takut..
apa yang aku harapkan..pendirian aku selepas ni tak berubah..InsyaALLAH..ku akui..sebelum ini aku leka dengan duniawi semata-mata..aku nak cuba imbangkan dua2..Duniawi dan Ukhrawi..

so untuk hari2 yang mendatang ni..kita doakan untuk kebaikan bersama k..  :D..
maafkan jika post2 yang lepas ada merepek meraban..hehe..biasalahh tu..hehe..
I hope pas ni you will enjoy my writing...tak baca tak pe..tengok tajuk pon tak pe..hehe..
peace yaw :D

Comments

Popular Posts