habit bangun daripada tido..

Assalamulaikomm...

penah dengar tak ada sesetengah orang selalu terbangun pukul 3 pagi??
seolah2 ada yang kejotkan dia soh bangun...
terbukak aje mata...tengok jam..aik pukol 3 tepat??
bukan sekali dua..tapi boley dikata hari2....

kalau ada sila komen aku..hehehe...
memang ada..aku lar orang tu..kui3...
cerita bermula...habit nie jadi kat aku masa aku sekolah menengah...
agak selalu jugak lar...
dalam seminggu tu boley dikatakan 3-4 kali aku aku terjaga tengah malam...
bila terbukak mata aku cari jam...
kompem kol 3 tepat...tak penah kol 2 ke... kol 4 ke...


sampai aku rasa agak pelik...
apa dah jadi kat aku ni kan....
kawan-kawan aku yang lain tak de pulak terbangun cam aku ni...
bila dah terbangun..mata dah tak boley pejam...aish..


so since agak kerap terbangun...
aku crite lar kat diorang nie...
so diorang pon suggest better study lar time2 terbangun tu...
then ada jugak aku buat..kalau tak pon..aku kejotkan diorang bangun study..
ada pulak yang cakap..maybe tanda2 aku disuruh bagun solat tahajjud..


so aku pon ada jumpa beberapa artikel yang menyebut...

kalau terjaga tenga malam tu ia satu anugerah daripada Allah..
Allah kirim malaikat untuk mengejut hambanya supaya beribadah kepada Allah
So sebagai terima kasih kepada-Nya
mintalah apa-apa doa walau pun sedikit dari-Nya..

kalau kita sedar..kemudian kita terus sambung tidur tanpa ucapkan apa-apa..
then malam seterusnya pon tak ucap apa-apa
malaikat tidak akan lagi datang untuk mengejutkan kita...



zikir nie dibaca jika terbangun tengah malam...


maybe masa tu Allah beri aku anugerah..
tapi sayang nya aku tak ucap apa-apa pon bila terbangun tu
now aku tak da pulak terbangun macam dulu...
=(


tapi laen pulak habitnya..
sekarang if selewat macamane pon aku tido..
sampai ke subuh pon...aku akan bangun dalam kol 9-9.30..
biasa orang kalau dah tido lambat..
mau sampai tengahari baru bangun...*sesetengah orang lar kan..hehe
tapi laen pulak aku...ayark..macam2 hal..
kemungkinan dah terbiasa kat umah...
time2 camtu lar mak mula jerit tolong dia buat keje...hahaha


bila dah terbangun mula lar kebosanan tahap gaban...
tengok orang tido mak aih masyuk gila...
nak tompang sekali tak boleyh nak tido lagii...
disebabkan aku bangun kol 9 pagi tadi ni laa..
aku pon dapat satu idea pasal habit bangun tido aku ni........=P


okayhh thanx 4 readingg =)

Comments

  1. salam fasha,
    peluang Allah beri suruh berkasih sayang dgnNYA (sembahyang sunat tahajud)...tulah bila bangun tu x teringat pula nak sembahyang (kata pd diri sendiri :(

    ReplyDelete
  2. haha yup, memang dikatakan mungkin malaikat yang mengejut kita.. ramai alaminya...dan memang biasanya pukul 3...

    -----> maklumat tambahan. jangan percaya sangat.
    ( pukul 3 pagi ialah waktu tamatnya siang bagi kaum jin dan permulaan pagi manusia. pukul 1 hingga 3 dikatakan waktu pertembungan alam manusia dan ghaib. sebab tu ramaila bomoh2 kononnya guna waktu untuk test ilmu or papelah!..haha jgn percaya sangat maklumat ni. xde sumber sahih..hu3 )

    ReplyDelete

Post a Comment

Comment please =D Thank you ^^

Popular Posts