makan..makan...makan

Assalamualaikomm... :)


cerita pasal makan memang sangat best!
sapa tak suka makan kan?
anyway...akher2 ni aku sangat teruja dengan makanan..
bak kata orang tua2...tolak batu dengan kayu je la kan... :P
ye aku sangat berselera sekarang....
nak kata bahagia tu takde la..
orang kalau frust ke tension ke...takde slera nak makan,..
tapi aku tak okeh...makan tu la cara aku nak reduce ketensenan aku ni..kui3...



tapi aku punya makan tak ada lar sampai tak hengat dunia okayh..!
still beringat jugak kadang2.. :P
paling tak boleh belah setiap kali balik umah aku tak boley tahan2 pasal makan..
ye la makan makanan air tangan mak kau orang kan..
sure selera gila..even mak kau masak sambal goreng ngan telor kerbau semata...kah3..
plus jugak...korang tak yah lar risau nak kuar duet ke kan...
nak makan aje tros ke dapor.....heheheh...


since aku belajar dari sekolah sampai now..
bila kat ostel aku jarang lar makan 2 kali sehari...
kalau kat ostel sekolah dulu...time makan sedap je la baru aku turon..hahah..
tau2 aje lar makanan kat asrama tak sume perfect an...
tapi makan tengahari je la aku wajibkan turon... :P


sama jugak dah masok u nie...aku tak kuat makan pon..
sehari sekali je woo aku makan..
nak kata saving tu tak jugak...
nak turon tu tak brape nak rajen..hahah...
so dah biasa la jugak makan sekali sehari....
kalau dah tak tahan tu aku terpaksa la buang keegoaan aku tuh...
kena cari jugak..emm >_<..lapau uh...lapau..



bila ada chance balik umah...
aku seolah2 balas dendam tahap gaban...
tak kulepaskan peluang untuk menyantap apa aje ada kat umah..
hehehe...no diet2 pejadah kat umah...
cian mak aku dah masak penat2 aku balik tak makan..keh3...




tapi dah dudok umah sewa sekarang ni....
kitorang dah tak makan luar...so lebih saving kot...
setakat ni kitorang rajen lagi untuk masak2 bagai ni..hahah....
seminggu sekali we spent untuk beli barang dapor.....
setiap gap kelas kitorang makan umah je...
sape kata tak sempat???sempat aje...nak golek2 tido pon sempat..hehehe...




antara menu yang kitorang penah masak ler..:P
yumm3



so bila dah masak2 bagai ni...
tak nak bazir..kena ar makan untuk malam jugak kan....
hari2 tak penah mis untuk makan tengahri and malam...
so tak dapat lar aku nak diet sket untuk cover balas dendam aku masa cuti sem tuh..ayark...hehe



jarang betol makan luar sekarang...





disebabkan prosperity dah ada kat mcd...
tak dapat lar ku tahan2...



diorang pon tak lepaskan peluang... :P



habes lar..kalau aku biarkan memang chubby gilar la aku pasni...
semester ni memang buat aku slera macam makan kat umah...
risau aku ler...
tau2 je laa..nak naek berat badan memang lajuu haje kau ye...
tapi nak turon kemaen susah mak datok lagi...
wa tak sanggop...:P
wa kalau tinggi cam Nasha Aziz ke tak pe lagi kan...
wa tak nak lar berat wa tak seimbang ngan ketinggian...
setakat ni memang ideal lagi.....
tapi aku still rasa tak besh nak bergerak ke mana2..haahah...



hye.!saya fasha sendat...saya tak suka pipi saya..smekom.. :P


so....currently aku akan cuba lakukan something lar kan..
memang susah and memang amek masa yang lama...sob3..
tapi yang penting saya sihat dan kuat...hehehe!


thanx 4 readinggg.. :))

Comments

Popular Posts